Sebevědomí, krok za krokem

Zdravé sebevědomí. Krok za krokem

Nízké sebevědomí je překážkou, která brání ve štěstí. Život je překonáváním překážek a také změnou. Nízké sebevědomí nemusí být setrvalý stav, jde to změnit. Vyžaduje to úsilí a chce to svůj čas, ale jde to. A vyplatí se to!


Sebevědomí představuje postoj k sobě samému. Zrcadlí se takřka ve všem, co člověk cítí, co dělá, jak se chová, jak komunikuje, jaké vztahy si vytváří, jak pracuje i jak odpočívá.

Nízké sebevědomí vás nemusí omezovat, dá se posílit, zvýšit. Jak začít? Tím, že se rozhodnete pro zdravé sebevědomí.

KAM OBRÁTÍŠ POZORNOST, TAM UVIDÍŠ VÝSLEDKY.

1. Krok ke zdravému sebevědomí: rozhodnutí

Mnoho lidí se dobrovolně trýzní proto, že se nechají omezovat svými strachy. Nízké sebevědomí se pojí s nejrůznějšími strachy, třeba strachem ze změn, strachem z neúspěchu, strachem ze sebe.

Pracovat na svém sebevědomí je cestou k sobě. Budete muset nahlédnout na své slabosti a nedostatky, nemusí to být příjemné, ale jistě to bude užitečné. Nakonec zjistíte, že nic není horšího než strach. Objevíte svoji jedinečnost a uvědomíte si svoji hodnotu. Získáte sebeúctu.
Cesta ke zdravému sebevědomí nebude jednoduchá, abyste uspěli, musíte mít silnou motivaci. Musíte skutečně chtít. Měli byste vědět, proč své sebevědomí chcete zvýšit. Měli byste si uvědomit, jak vás omezuje. S tím můžeme pomoci:

„Člověka s nízkým sebevědomím sužují nejrůznější strachy, nezřídka trpí úzkostmi, zažívá pocity viny i ukřivděnosti. Utápí se v sebeobviňování a výčitkách. Mívá na sebe příliš velké nároky, které nedokáže splnit. Neumí si poradit ani v běžných životních situacích. Nedokáže vybudovat kvalitní vztahy s lidmi kolem sebe, jeho negativní postoj k sobě se projevuje i negativním postojem k jiným lidem, má sklony k žárlivosti a závislosti na partnerovi. Špatně se soustředí, mívá potíže se spánkem. Bývá depresivní, často se potýká s poruchami osobnostmi. Trápí ho přepracovanost, únava, zdravotní potíže. Charakterizuje ho nejistota a nerozhodnost.“

To vše jsou jen některé z projevů nízkého sebevědomí. Pokud si připustíte, jak moc vás vaše zašlapané sebevědomí omezuje, můžete s tím něco dělat. A také byste měli odhalit, jaké jsou příčiny nízkého sebevědomí, zpravidla vedou až do dětství.

ČÍM LÉPE SÁM SOBĚ POROZUMÍM, TÍM LEPŠÍ ŽIVOT SI MŮŽU VYTVOŘIT.

2. krok ke zdravému sebevědomí: sebepřijetí

Cesta ke zdravému sebevědomí je cestou do svého nitra. Člověk s nízkým hodnocením se obrací na své okolí, aby našel sílu, podporu a lásku. To vše se však dá najít uvnitř sebe. Také sebevědomí je uvnitř, jde o sebe uvědomění, sebehodnocení.

Člověk s nízkým sebevědomím hodnotí sám sebe na základě hodnocení jiných. Nikdo jiný však není odpovědný za tvůj život, tvé pocity, myšlenky, postoje. To vše je tvé, to vše musíš přijmout. Pokud sama sebe přijmeš, nejenom své přednosti, ale i své nedostatky, můžeš obnovit své ztracené sebevědomí.

Pozor, naprostá většina lidí chtějí posílit své sebevědomí a chovají se tak, že své nízké sebevědomí ještě snižují. Nedovolují si negativní myšlenky, zakazují si negativní pocity, potlačují vlastní projevy, obviňují se, že si nevěří. Tím vše ještě utvrzují.

Pokud chceme své sebevědomí získat zpět, začít tím, že akceptujeme vlastní já se vším všudy. Čím víc si budeme zakazovat nějaké pocity nebo myšlenky, tím více se budou zarývat do našich programů a odrážet se v našem životě. Musíš se naučit přijmout vše, co je ti vlastní, i ono negativní sebehodnocení sama sebe. Teprve pak s ním můžeš dále pracovat, teprve pak máš šanci se ho zbavit.

DRUZÍ NAD VÁMI NEMAJÍ ŽÁDNOU MOC. JENOM TU, KTEROU JIM SAMI DÁTE.

3. krok ke zdravému sebevědomí: odpovědnost

V rámci hledání svého sebevědomí najdeš sama sebe. Obracíš se do svého nitra a oprošťuješ se od vlivu jiných. Každý z nás je vlastníkem svého života, nikdo jiný to být nemůže. Nemusíme žít dle představ jiných, plnit očekávání jiných a snažit se jim zalíbit. Můžeme si dovolit mít své vlastní potřeby, představy, hodnoty, postoje, pocity a myšlenky. Můžeme si dovolit mít své nedokonalosti. I přes své nedokonalosti si můžeme sami sebe vážit, pociťovat sebeúctu a sebelásku.

Zdravé sebevědomí znamená i to, že stavím sama sebe na prvním místo. Jsem vlastníkem svého života a jsem za něho také odpovědná.

Jsem odpovědný za výběr a akceptování svých hodnot. Jsem odpovědný za vědomí, se kterým přistupuji ke svým činům. Jsem odpovědný za své jednání.

To já řídím svůj život, to já rozhoduji, to já si vybírám, kterým směrem se vydám. Nebojím se překážek a chyb, protože právě ty mi dovolují růst a stát se lepším člověkem.
Více viz Zásady zdravého sebevědomí.

NEJVĚTŠÍHO NEPŘÍTELE SI KAŽDÝ NOSÍME V SOBĚ.

4. krok ke zdravému sebevědomí: akce

Pokud převezmete odpovědnost za svůj život, je na čase začít aktivně pracovat na svém sebevědomí vhodnými návyky, chováním a jednáním. Sebevědomí byste měli posilovat i svými emočními prožitky. Jak na to?

  • Zaměřte se na to, co vám jde, co vás baví a při čem vám je dobře.
  • Chvalte se, odměňujte se za své úspěchy. Odpouštějte si neúspěchy.
  • Cvičte svoji trpělivost, nenechte se omezovat svými strachy.
  • Nehleďte své okolí, spoléhejte se na sebe.
  • Učte se přijímat kritiku a jiný názor.
  • Neodkládejte zbytečně řešení problémů.
  • Dopřejte si odpočinek, relaxujte a sportujte.

Líbí se? Pošli to dál!

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinfacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedin

Akce, která posílí sebevědomí: online kurz Tajemství sebevědomé ženy (klikni pro více informací).

vimvic_tajemstvi-sebevedome-zeny

Kurzu dali život terapeutka Kristina Baudyšová a Antonín Baudyš, známý také jako astrolog.

S Kristinou se můžete setkat také prostřednictvím videa. Video Zvyšování životní energie má jen něco přes dvě minuty, ale může vás naplnit pozitivní energií a radostí ze života. Dejte mu prostor, dejte sobě šanci se cítit lépe.


 Všechny články:

O ČLÁNKU
Název:
Krok za krokem k sebevědomí
Shrnutí:
Nízké sebevědomí? Jde to změnit, krok za krokem.
Author:
www.
Sladíčko.cz
s láskou
Zdravé sebevědomí. Krok za krokem
5 (100%)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>